Όπως και η Google για τις συσκευές με λειτουργικό Android, έτσι και η Apple έχει δημιουργήσει δική της υπηρεσία μέσω της οποίας μπορεί κανείς να εντοπίσει μία χαμένη συσκευή iPhone ή iPad.
Ρύθμιση – Προετοιμασία της συσκευής
Για να μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία για εύρεση συσκευής της Apple θα πρέπει να έχετε κάνει πρώτα κάποιες ρυθμίσεις στη συσκευή σας.
Συνήθως αυτές οι ρυθμίσεις είναι μέρος της αρχικής ρύθμισης μιας καινούριας συσκευής, σε περίπτωση όμως που δεν τις ολοκληρώσατε ή τις παραβλέψατε όταν την πρωτοαγοράσατε μπορείτε να τις ολοκληρώσετε ανά πάσα στιγμή.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να δημιουργήσετε ένα Apple ID και να το συνδέσετε και στη συσκευή σας.
Στη συνέχεια μέσα από τις ρυθμίσεις της συσκευής πρέπει να βρείτε το πεδίο iCloud και μέσα από αυτό να βρείτε και να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία Εύρεση (μπορεί να είναι ήδη ενεργοποιημένη).
Ανάλογα με την έκδοση iOS που διαθέτει η συσκευή σας μπορεί στο ίδιο μενού να βρείτε και μία επιλογή για το αν θέλετε να στέλνει η συσκευή σήμα στην Apple με την τελευταία τοποθεσία της συσκευής σε περίπτωση που είναι πολύ χαμηλή η στάθμη της μπαταρίας. Να θυμάστε ότι η συσκευή σας δεν είναι δυνατό να εντοπιστεί εάν είναι απενεργοποιημένη οπότε ίσως είναι καλή επιλογή να ενεργοποιήσετε αυτό πεδίο.
Πώς να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία Εύρεσης Συσκευής της Apple
Όταν αντιληφθείτε ότι έχετε χάσει τη συσκευή σας είναι πολύ σημαντικό να δράσετε άμεσα. Πρέπει όσο πιο γρήγορα μπορείτε να επισκεφτείτε τη σελίδα iCloud.com και να συνδεθείτε με το Apple ID σας.
Στη σελίδα που θα μεταβείτε μετά τη σύνδεση πρέπει να επιλέξετε το εικονίδιο με την ένδειξη Εύρεση iPhone. Υπάρχει πιθανότητα να χρειαστεί να εισάγετε και πάλι τον κωδικό σας.
Όταν επιλέξετε την Εύρεση iPhone θα οδηγηθείτε σε ένα χάρτη όπου θα φαίνεται η θέση όλων των συσκευών που έχετε συνδεδεμένες στο συγκεκριμένο λογαριασμό. Με πράσινη κουκίδα φαίνονται οι ενεργές συσκευές και με γκρι η τελευταία θέση των συσκευών που δεν μπορούν να εντοπιστούν (π.χ. γιατί είναι απενεργοποιημένες).
Στο πάνω μέρος της οθόνης (Όλες οι συσκευές) επιλέγετε τη συσκευή που θέλετε να εντοπίσετε, π.χ. το iPad σας.
Στο σημείο αυτό θα εμφανιστούν 3 διαφορετικές επιλογές για το τι θα κάνετε στη συνέχεια.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να ενεργοποιήσετε τη Λειτουργία απώλειας. Όταν επισημάνετε μια συσκευή ως χαμένη, μπορείτε να κλειδώσετε τη συσκευή εξ αποστάσεως με κάποιον κωδικό, ενώ μπορείτε να επιλέξετε να εμφανίζεται στην οθόνη ένα μήνυμα για την περίπτωση που κάποιος βρει τη συσκευή σας και θέλει να σας την επιστρέψει.
Αφού έχετε ασφαλίσει τη συσκευή σας με κλείδωμα ώστε να μην μπορεί κανείς να την ξεκλειδώσει και να τη χρησιμοποιήσει μπορείτε να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα που είναι να επιλέξετε να γίνει αναπαραγωγή ενός δυνατού ήχου από τη συσκευή. Αυτό θα συμβεί ακόμα και αν η συσκευή είναι στην αθόρυβη λειτουργία, ενώ θα εμφανιστεί και μια ειδοποίηση στην οθόνη. Η λειτουργία αυτή είναι χρήσιμη στο καλό σενάριο που η συσκευή σας δεν έχει κλαπεί, αλλά βρίσκεται κάπου κοντά και δεν μπορείτε να τη βρείτε, π.χ. κάπου μέσα στο σπίτι ή το γραφείο.
Εάν και μετά την αναπαραγωγή ήχου δεν καταφέρετε να εντοπίσετε τη συσκευή σας, τότε πρέπει να αποφασίσετε αν μπορείτε να ρισκάρετε να περιμένετε να βρει κάποιος τη συσκευή και να σας την επιστρέψει ή αν πρέπει άμεσα να προστατέψετε τα προσωπικά σας δεδομένα διαγράφοντας το περιεχόμενο του χαμένου iPhone ή iPad.
Προσοχή: εάν επιλέξετε τη διαγραφή της συσκευής δε θα είναι πλέον δυνατός ο εντοπισμός της μέσω της υπηρεσίας Εύρεσης συσκευής της Apple.
Γιατί μπορεί να μη λειτουργεί η Εύρεση συσκευής
Εάν είστε σίγουροι ότι έχετε ενεργοποιημένη την υπηρεσία της Εύρεσης της συσκευής αλλά και πάλι δεν μπορείτε να εντοπίσετε τη συσκευή σας, μπορεί να συμβαίνει κάτι από τα παρακάτω:
- Η συσκευή είναι απενεργοποιημένη.
Είτε έχει σβήσει από χαμηλή μπαταρία είτε κάποιος την έχει απενεργοποιήσει, εάν η συσκευή είναι απενεργοποιημένη δεν μπορεί να συνδεθεί με κάποιο δίκτυο WiFi ή κινητής τηλεφωνίας και δεν μπορεί να «στείλει σήμα» για την ακριβή τοποθεσία της. Αυτό που φαίνεται σε μία τέτοια περίπτωση είναι η τελευταία θέση της συσκευής που καταγράφηκε προτού απενεργοποιηθεί.
- Το iPhone ή iPad δεν είναι συνδεδεμένο στο Internet.
Η υπηρεσία της εύρεσης συσκευής της Apple απαιτεί η συσκευή που προσπαθούμε να εντοπίσουμε να είναι συνδεδεμένη στο internet (WiFi ή δεδομένα κινητής). Εάν συμβαίνει αυτό μπορείτε και πάλι να δείτε την τελευταία θέση της συσκευής.
- Έχει αφαιρεθεί η κάρτα SIM.
Όταν αφαιρεθεί η κάρτα SIM από τη συσκευή, τότε χάνεται και η σύνδεση στο δίκτυο κινητής και ως εκ τούτου και η σύνδεση στο internet. Εάν δε συνδεθεί η συσκευή σε κάποιο δίκτυο WiFi δεν είναι δυνατός ο εντοπισμός χωρίς κάρτα SIM.
- Δεν είναι σωστή η ημερομηνία της συσκευής.
Αν και δεν είναι πολύ πιθανό να συμβαίνει αυτό, αν είναι λάθος η ημερομηνία της συσκευής δε θα μπορεί η υπηρεσία της εύρεσης να εντοπίσει τη συσκευή.
- Έχετε πολύ παλιά έκδοση λειτουργικού.
Η εύρεση συσκευής της Apple δε λειτουργεί σε συσκευές με λειτουργικό παλαιότερο του iOS 5. Επίσης εάν η συσκευή έχει λειτουργικό iOS 6 και παλαιότερο μπορεί να μην είναι δυνατός ο εντοπισμός της από την υπηρεσία Εύρεσης, εάν όποιος έχει κλέψει ή βρει τη συσκευή έχει προλάβει να κάνει επαναφορά στις εργοστασιακές ρυθμίσεις.
Είναι εξαιρετικά απίθανο να έχετε μία συσκευή με τόσο παλιό λειτουργικό σύστημα, το αναφέρουμε όμως για την περίπτωση που ψάχνετε μία παλιά συσκευή και αναρωτιέστε γιατί δεν είναι δυνατός ο εντοπισμός της.
Τι κάνω μετά
Εάν υποψιάζεστε ότι η συσκευή σας έχει κλαπεί και την εντοπίσετε με κάποια από τις παραπάνω μεθόδους, σε καμία περίπτωση μην προσπαθήσετε να την ανακτήσετε μόνοι σας ή να αντιμετωπίσετε μόνοι τον κλέφτη. Κάντε επίσημα καταγγελία στην αστυνομία και ενημερώστε τους για την κατάσταση.
Και βέβαια πρέπει να καλέσετε και τον πάροχό σας προκειμένου να διακόψει τον αριθμό σας. Έχετε υπόψη ότι όταν διακοπεί η υπηρεσία από τον πάροχο και σταματήσουν να λειτουργούν τα δεδομένα μπορεί να μην είναι δυνατός ο εντοπισμός της συσκευής αφού δε θα έχει πρόσβαση στο Internet.
Τέλος είναι συνετό να αλλάξετε τους κωδικούς πρόσβασης στις σελίδες και υπηρεσίες που είχατε πρόσβαση από την κινητή σας συσκευή (π.χ. e-mail, e-banking, σελίδες κοινωνικής δικτύωσης κ.λπ.) ενώ καλό είναι να ενημερώσετε για την κλοπή τις επαγγελματικές επαφές και τους οικείους σας, για κάθε ενδεχόμενο.
Το βασικό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι για να είστε προετοιμασμένοι για την απώλεια της συσκευής σας πρέπει με την αγορά της να κάνετε και τις απαραίτητες ρυθμίσεις για την ενεργοποίηση της λειτουργίας εύρεσης συσκευής, αλλά και να φροντίσετε να την ασφαλίσετε με κάποιον τρόπο (π.χ. κωδικό, δαχτυλικό αποτύπωμα). Έτσι κανείς δε θα μπορεί να έχει εύκολη πρόσβαση στα αρχεία σας και θα μπορέσετε να τα κρατήσετε ασφαλή ακόμα και αν χάσετε οριστικά τη συσκευή.
Και φυσικά υπενθυμίζουμε για ακόμα μία φορά να κρατάτε τακτικά backup όλων των σημαντικών δεδομένων σας σε κάποια άλλη συσκευή (π.χ. υπολογιστής) ή στο cloud ή ακόμα καλύτερα και στα δύο.